Crisis thuis

Neem zo snel mogelijk contact op met uw verhuurder of uw bank als u de huur of hypotheek niet kunt betalen. Vraag bijvoorbeeld of u later mag betalen of in termijnen. De kans wordt zo kleiner dat uw verhuurder of uw bank u uit huis zet. Kijk voor meer informatie op de website van het Juridisch Loket.
Heeft u schulden? En komt u er zelf niet meer uit? De gemeente kan u helpen en doet dit samen met PLANgroep en andere partners. U vraagt hulp aan via de website van PLANgroep.

Verder - haarlemmermeer

Verdergroep biedt schuldhulpverlening en budgetbeheer aan inwoners van de gemeente.

Voor deze ondersteuning heeft u een beschikking/verwijzing of indicatie nodig.

Website
https://www.verdergroep.nl/webloket/
E-mailadres
haarlemmermeer@verdergroep.nl
Telefoonnummer
088 - 500 48 00

Gemeente Haarlemmermeer - schuldhulpverlening

Website
www.haarlemmermeergemeente.nl/schuldhulpverlening

MeerWaarde - geldzaken & regelgeving

Website
www.meerwaarde.nl/geldzaken-regelgeving
E-mailadres
informatie@meerwaarde.nl

Fivoor - Materiaal Juridische Dienstverlening

Geldzorgen staan een behandeling in de geestelijke gezondheidszorgen in de weg. Wanneer een cliënt van Fivoor zijn financiën niet onder controle heeft, zijn wij erop gericht hem hiermee verder te helpen. Geldproblemen worden in samenspraak met de consulent van de Materieel Juridische Dienstverlening (MJD) besproken, waarna we eerst een advies geven om met de problemen om te gaan om erna werk te gaan maken van de schulden.

Bezoekadres
Zijlweg 148C
2015 BJ Haarlem
Website
www.fivoor.nl
E-mailadres
ambulant.haarlem@fivoor.nl
Telefoonnummer
088 357 94 84

SchuldHulpMaatje Haarlemmermeer

Komt u niet meer uit met uw geld of heeft u schulden? SchuldHulpMaatje helpt! Voorkom dat het erger wordt en vraag zo snel mogelijk hulp. Een deskundige en betrouwbare vrijwilliger helpt u graag weer op weg met uw geldzaken. De hulp is gratis. 

 

Website
www.uitdeschulden.nu/haarlemmermeer
E-mailadres
info@shmhaarlemmermeer.nl
Telefoonnummer
06 83 38 39 66

Juridisch loket - huurachterstand

Website
Juridisch loket - huurachterstand

Veilig Thuis geeft advies of helpt mensen die te maken hebben met geweld thuis. Bijvoorbeeld huiselijk of relationeel geweld, kindermishandeling of ouderenmishandeling.

Ook mensen die denken dat ergens anders grote problemen thuis zijn, kunnen bellen of mailen. U kunt ook direct een melding doen bij Veilig Thuis.

In 6 steden in Nederland is er opvang voor mannen. Meer informatie vindt u op de website Mannenmishandeling.

Uw huisdier kan ook opgevangen worden. Kijk op de website van Mendoo.

Mannenmishandeling

Website
Mannenmishandeling

Mendoo

Website
mendoo.nl

Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.

  • Ga eerst in gesprek met de organisatie waar u een klacht over heeft. Zoek samen naar een oplossing.
  • Komt er geen oplossing, dien dan een klacht in. Kijk op de website van de organisatie hoe dat moet. Of vraag het aan een medewerker.

Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is.

Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.

Nationale Ombudsman

Website
www.nationaleombudsman.nl
Telefoonnummer
0800 33 55 555